Elsa, min virkade kofta…

I går var det regn och rusk hela dagen lång, men det blev Midsommar ändå…

Vi åt lite gott innan sambon åkte till jobbet, sen fick jag stick och virkkompis på besök på em och då blev det lite fika…

image

Tillbringade det mesta av min midsommarafton i viloläge och med denna cd-bok…

image

Och med Elsa…

image

Och idag provade jag, för att se hur det blir…

image

Jag får ändra om lite på mönstret, inga fler ökningar på rygg och framstycken, bara fortsätta med ärmökningarna tills det är dags för uppdelning av ärmar och bål.

Garnet jag använder är lite mindre meter per 50 g och bygger på ett helt annat sätt än ett ullgarn, så egentligen hade jag nog kunnat gå ner ytterligare en stl på mönstret el tagit en mindre stl på virknål, virkar ju lite löst oxå och det gör ju inte saken bättre…

Men nu får det bli så här, får försöka få till det ändå!:)

2 comments on “Elsa, min virkade kofta…

  1. Laila skriver:

    Härlig färg. Blev sugen på hallon 🙂

Kommentera

