Inte mycket gjort…

Det blir inte mycket gjort just nu här på handarbetsfronten, Siri ligger i stickpåsen, min virkade kofta i Belle gör det samma, min virkade poncho som jag började på häromdagen likaså, får liksom inte till det…:(

Tråkgörat på min virkade sommarväska är verkligen supertråkigt, så nu sysselsätter jag mig med ponchon som ska bli present…

image

Nu har jag börjat på färg nr 4, ska virka 5 el 6 färger, annars blir det inte rätt mått på den, gjorde helt fel på den till min LYS,  vi tänkte helt fel där, men nu har vi kommit till rätta med problemet, så det är dessa antal färger som gäller!

Den blev alldeles för bred, detta garn bygger mer på höjden än vad ullgarnet gör, så för att få rätt mått minskar vi antalet varv.
I mönstret använder man Big Delight.

I går var det trimning av de fyrbenta,  Benny var först ut, så nu ser man hans fina ögon igen…;)

image

3 comments on “Inte mycket gjort…

  1. Laila skriver:

    Han ser dock inte helt nöjd ut med tilltaget 🙂 Hoppas du hittar ”rätta knycken” snart igen. Det är irriterande när det inte vill sig med än det ena än det andra projektet…

    • mallasalster skriver:

      Ha, ha, jag lekte tittut med honom vud frukosten och han blev mest förnärmad! ;))
      Jag har fått nga best i dag, så mina projekt kan ligga där dom ligger och trilskas, så kanske vi blir sams senare!;)

Kommentera

