Attans…

I morse var det dax för att dela upp för ärmar och kropp på koftan Siri, sagt och gjort, oj, vad bra det blev…

image

Trodde jag ja…hmm, hmmm…

Som vanligt blev jag ju himla ivrig och ville se hur den skulle passa, kände någonstans att jag allt tyckte att oket var himla kort.

Så jag provade den och det blev INTE alls bra!!!:(

Alldeles för kort ok, så det var bara att repa upp tills innan jag hade delat upp det hela och nu är det bara att ta vid där igen.

Vet inte om det blir bra så som jag tänkt mig, men för att få rätt mönsterpassning använder jag min storleks mönsterdiagram men stickar efter den större storlekens antal varv, jisses, vad svårt detta blev…

Jag gör ett försök och återkommer!;)

2 comments on “Attans…

  1. Laila skriver:

    Hoppas det löst sig. Och vilken tur att du var ivrig och provade nu…

Kommentera

