Miette nr 2…:)

Jag gillade verkligen att sticka Miette, så självklart blir det en till!;)

Denna gång i detta garn…

image

Summer Tweed från Rowan som redan har varit två olika tröjor och nu legat upprepat och legat till sig i mitt garnskåp…

Jag tror att det kan passa himla bra till en Miette, så nu har jag börjat…

image

Ett av nystanen är av ett annat färgbad än dom andra, tyvärr vet jag nog inte vilket, har så svårt att se skillnad på dom, men hoppas att jag valde rätt.

Sparar det till resåren nedtill och till kantresåren framtill och runt halskanten.
Håll tummarna att jag valde rätt!;)

Jag har även valt stl nr 5 på rundstickan enl mönstret och gått ner en stl på mönstret.

Så nu är det bara att tuta och köra på, jag har vägt mitt garn och hoppas att det ska räcka om jag omvandlar det till rätt meteråtgång och antal meter.
Om inte, hoppas jag att det kan räcka till en kofta med ett par kortare ärmar.

Dumt att hålla mig till mig till den rätta planen som jag borde göra för ett lyckat resultat, jag är totalt hopplös…;)

Kommentera

