Finlir…

Nu har jag fixat till lite med mina två senaste alster.

Jag började med Miette…

image

Sydde i knapparna och blötte upp den för att läggas på tork ännu en gång…

image

Om ni kommer ihåg blev jag ju himla besviken på den efter tvätten, så nu har jag alltså blött upp den för hand och jag har dragit, dragit och åter dragit för att den inte skulle bli lika stabbig och ihopkörd som sist!

Håller alla tummar och tår för att den ska bli så som jag vill!;)

Sen sydde jag i en knapp till i min Gertrud…

image

Jag är ju en sån där som inte vill visa ”klyftan” mellan brösten och när jag har linne under så syntes den alldeles för mycket.

Så nu blev det alltså en knapp till, kändes bättre på direkten!:)

Kommentera

