Lite si och så…

Hejsan svejsan!

Här är det just lite si och så…mina känslor för mitt senaste projekt!

Så här såg Miette ut innan tvätt…

image

Så himla fin och jag var så nöjd…

image

Den satt som ett smäck och jag såg verkligen fram emot att använda den…

image

Sen var det dags för tvätten, jag är ju en sån där som följer tvättråden till punkt och pricka, så jag tvättade den i 60 grader enl tvättrådet…

Det här med att tvätta något som man har gjort i 60 grader tar emot, fick nästan ångest efter jag hade tryckt på knappen…:(

Tyvärr blev det inget vidare slutresultat, tycker att den drog ihop sig alldeles för mycket, blev nopprig och ser ut som om jag har tvättad den flera ggr.

Nu är det ju ett ”återanvänt” garn och ett bomullsgarn som inte är hårt tvinnat, så resultatet kan nog inte bli på något annat vis.
Så himla synd att jag känner så här, blev jättedeppad och besviken!:(

Jag köpte iallafall knappar i går, lite retrostuk på dom och det passar ju perfekt på denna klänningskofta…

image

Har även fixat knappar på Gertrud, vad tycks?

Jag får låta koftan ligga till sig och se vad jag känner längre fram.

Och jag har en plan B om det inte känns bättre framöver, har garn så det räcker att sticka en till, så än är det inte kört!;)

2 comments on “Lite si och så…

Kommentera

