Miette…

Nu har jag bara resåren nedtill och hals/framkant kvar på koftan…

image

Jag har gjort kortare ärmar än mönstret, eftersom jag är en sån där som ALLTID kavlar/drar upp ärmarna tyckte jag inte det var någon idé att ha långa ärmar.
Ärmarna blir ju så himla fula när de dras upp hela tiden!

Resåren är så fin, en lite annorlunda resår, man stickar de räta maskorna i bakre maskbågen, en fin liten finess…

image

Syns inte så bra på bilden, men himla snyggt blir det!;)

Mönsterrapporten längst ned på koftan fick jag inte till, det var mellan de två första mönstervarven som maskorna helt plötsligt inte räckte till…
Jag har stickat om, använt markörer, repat upp och stickat om osv…

Blev så himla irriterad så jag gav tusan i mönstret och till slut stickade jag bara slätstickning på dessa varv!

I dag har jag varit på massage, så resten av kvällen blir det vila för denna här…❤

Och jag måste bara visa er vad fint det blev hos min systerdotter med kuddarna som jag sydde åt henne…

image

2 comments on “Miette…

  1. Linda&Ebba skriver:

    Jag bara Ä L S K A R färgen! Och modellen 🙂

Kommentera

