Mer sug efter rosa…

Har jag sagt att jag har sånt himla sug efter ljusrosa just nu???

Himla märkligt hur det kan bli ibland…;))

Jag har ju stickat mig en rosa och blårandig halsduk på stickmaskinen, blev jättebra!

image

Jag stickade den i Mandarin Petit.

Och nu vill jag ha mer…

image

Så igår kväll nystade jag…

image

…och nystade…

image

…1600 m finfin alpaca och mullberry silke till två fina nystan…

image

Som nu ska bli en top, ska sticka även denna på maskin, dubbelt garn, en tråd av varje, spännande fortsättning följer…

2 comments on “Mer sug efter rosa…

  1. Anki skriver:

    Hej! Det här blir ”långsökt” men jag såg på Garnomeras blogg att vi har samma problem när det gäller contigous metoden. Hur gör man snygga ökningar på axeln och då även på avigsidan…
    Hör gärna av dig om du hittar en lösning.
    Mvh,
    Anki

Kommentera

