Påskdagen…

Hejsan svejsan!

I dag har jag varit ute i blåsten och pysslat lite…

image

Strålande sol, men fy, vilka kalla vindar!

image

Planterade lite vårblommor, mysigt med lite färg utomhus!:)

I går kväll började jag med ärmarna på Gertrud…

image

Tyvärr så blir det jättestor skillnad på garnet…:(

Eftersom jag repade upp flera ggr, så blev ju garnet ”använt” och strukturen förändrades.

Så nu när jag stickar med helt nya nystan blir skillnaden så stor, fy, vad trist…

Sen beror det väl även på att nu stickar jag ju runt hela tiden med räta maskor, själva kroppen stickade jag ju fram och tillbaka, så de aviga maskorna gjorde ju sitt.

image

Nästan så man kan tro att stickstorleken är olika, men det är den inte.
Jag får hoppas att det blir bättre efter tvätt!

Jag har absolut inte lust att göra om…:(

Kommentera

