Nya sänggavlar…

Helt plötsligt händer det…

image

För drygt ett år sedan köpte jag ett möbeltyg som jag skulle klä om våra sänggavlar med. Vi skulle även klä en skiva att ha på väggen vid långsidan av sängen i samma tyg.
När man har sängarna som vi har efter en vägg blir tapeten ”sunkig” efter ett tag…:(

Tiden har gått och gått och gått…men i dag fick vi äntligen till det!

Så nu har jag klätt en av gavlarna, så här blev det…

image

Visst blev det bra?

Vi är jättenöjda, men nu är frågan, ska vi köpa skivor att klä el ska jag sy kuddar att luta mot väggen???

Det blir ett mycket större projekt att hyra kärra, måttbeställa skivor, klä och skruva upp än att jag köper dragkedjor och syr fyra kuddfodral.

Hur skulle ni göra???

Får väl göra klart den andra sänggaveln så länge och fundera vidare, ngt år till kanske…typ…el?;)

3 comments on “Nya sänggavlar…

  1. Laila skriver:

    Varför inte göra kuddar med hankar som ni sedan trär upp på en mormorsstång? Enkelt och praktiskt 🙂

    • mallasalster skriver:

      Jag har funderat på det, skulle passa himla bra här hemma, verkligen retro!:)
      Jag ska börja med att sy kuddar, tack för rådet, trodde bara det var jag som gillade sånt, känns himla bra och pepp att vi är fler!;))
      Då slipper man slänga dom på golvet när det är dags att sova, många kuddar blir det…

  2. Laila skriver:

    Eftersom jag är lat av naturen vill jag flytta så lite som möjligt fram och tillbaka. Inte minst när det är dags att sooooova 😊

Kommentera

