Snö, halskrage, Gertrud och bästa cd-boken…

I dag har vi haft en blöt, snöig dag hela dagen lång, usch och fy vilket kladd det blir där ute!

I går var ju finaste dagen så jag trodde väl att det skulle vara så även i dag, men tji, där fick jag!

Hade tänkt att vara ute på baksidan, plocka iordning lite på altanen och njuta av solen, bara vara hemma i lugn och ro.
Jag är himla sliten i ryggen och behöver extra mycket vila mellan varven, sover dåligt på nätterna, så då blir dagarna himla tröttsamma…

Tur jag har mina cd-böcker, så jag får tänka på annat och försvinna in i en annan värld och glömma eländet ett tag…

image

Den här boken lyssnar jag på just nu, har du inte läst den, gör det, så himla bra!
Speciellt om du är som jag, som älskar att läsa, vilket även karaktärerna i boken gör…

I dag har jag sysselsatt mig med detta…

image

Bästa stickmaskinen och jag kampade ihop, sen stickade jag ihop det hela till en tubhalsduk…

image

Den blev exakt så som jag ville, är supernöjd!

image

Jag har använt 2 nystan av Baby Merino från Drops, stickade slätstickning, 10 varv av vardera färg hela arbetet ut.
Den kommer bli perfekt, tunn, mjuk och go och lite värme så här på vårkanten!

När jag blev klar med den fortsatte jag med Gertrud där jag slutade sist…

image

Sakta men säkert växer hon fram, lite småfel lite här och där, men det struntar jag i, när den är på kommer ingen se det utom jag och jag kommer att blunda för dem…;)

One comment on “Snö, halskrage, Gertrud och bästa cd-boken…

  1. Tomtan skriver:

    Helt rätt! Det är bara du som ser dem 😀

Kommentera

