Gertrud…

När man som jag har Instagram blir man ju så himla inspirerad av allt fint som folk gör därute!

Vissa saker slinker förbi, men andra fastnar och Gertrud är en sådan, en som fastnade och pockade på uppmärksamhet…

image

Just denna blev jag inspirerad av garnomera, hon har stickat den i Karisma från Drops.
Själv kör jag med Muskat från Drops…

image

Och som ni alla vet, jag och mönster är INGEN bra kombo…

image

Så självklart blev det till att göra om och göra rätt!:(
I går kväll repade jag upp allt och började om…

image

I dag har den bla varit min bilstickning, vi har varit på tur, sambon och jag.
På uppresan pysslade jag med detta…

image

Virkade en mössa till min mamma, 2 trådar av Belle, det nya garnet från Drops.
Det gick åt två nystan och det kommer även att räcka till en blomma, en himla billig mössa i ett jättehärligt garn!
Jag valde den gröna nyansen, hoppas det passar damen i fråga!;)

Nu blir det vila på värmedynan och Gertrud som sällskap!❤

2 comments on “Gertrud…

  1. Tomtan skriver:

    I helgen blir min overslyngel klar och då får jag gå på min LYS och klämma på garn till koftan. Ska kolla upp det där du rekommenderade (har namnet uppskrivet)

Kommentera

