Nya garner…

I går var jag in till stan en sväng, passade på att gå till min LYS och fixa lite småsaker!

Bla inhandlades det mer garn till min Willow Cowl…

image

Jag har gjort över med två nystan/100g och räknar med att komma lite längre än två mönsterrapporter på de två som jag köpte igår, mindre maskantal pga intagningar.

Marie hade fått in det nya garnet, Belle från Drops…

image

Superfint garn, ett perfekt sommargarn, linne, bomull och viscose.

image

Tyvärr hade de blå nyanserna inte kommit, lär dröja ännu längre, så himla typiskt!

Men jag fick njuta av dessa blåa toner istället…

image

Cotton Light har kommit i två nya färger, visst är dom fina???;)

Men där fick jag stilla mig, jag har nog med det jag håller på med här hemma och ett stort skåp fullt, inget mer inköp just nu!!!

Jag skulle köpa med det naturvita Belle till en mössa åt mamma, men vi, Marie och jag, babblade på som vanligt så när det var dags att gå till bussen glömdes det bort…:(

Som tur var kom jag ihåg det viktigaste, presentinköp och medskick till Stickkafét!

image

I kväll är det Stickkafé, förra veckan började vi med kärleksknutar, vilket jag aldrig har virkat, hör och häpna, trots att jag virkar i massor, så det ska bli spännande att testa i kväll!:)

3 comments on “Nya garner…

  1. Tomtan skriver:

    Jag ser slutet på min overslyngel och därmed andra projekt 😀 Skulle vilja göra en kofta i jeansblå men selbustjärnor i regnbågens alla färger. KAnske jag måste gå och klämma på Belle 😀

Kommentera

