Nålbindning…

Goddagens!

Nu är jag precis hemkommen från grannen, vi har fått introduktion i nålbindning…

image

En jättetrevlig em, fantastiskt vackra alster som hon visade upp!
Men om vi säger så här, det var nog inte riktigt min grej…
Först använde jag ett tunt ullgarn och det gick inte alls, sen tog jag ett tjockare garn och då gick det betydligt bättre, dock blev det ingen hit på utseendefronten…

image

Det blev en lite ”rule”, men övning ger ju färdighet, så ska det bli något utav det här så får jag nog öva himla länge, ha, ha!;))

Den här boken rekommenderade damen som lärde ut…

image

Det finns tydligen ett sätt där man nålbinder med virknål och det kanske mer är min melodi…ska söka på det och kolla lite, låter himla intressant!:)

Kommentera

