Willow Cowl…

För himla länge sen köpte jag en härva med Filisilk från Tant Kofta, den har fått ligga till sig i garnskåpet.
Helt plötsligt kom jag på vad det skulle bli, en ”Willow Cowl”!

Så med glädje nystade jag upp härvan…

image

Jag fick sticka med två trådar och på st nr 3,5 för att få till rätt stickfasthet.
Första biten gick bra, men sen när det var dags för mönsterstickningen blev det supertrögt och tjorvigt att sticka…

image

Supertråkigt, fick tom ont i händerna, så mycket tog jag i, fråga mig inte varför det blev så, själv fattar jag absolut ingenting, helknäppt!

Så nu lägger jag ner detta projekt och börjar om, denna gång med ett av mina favoritgarner, Cotton Merino…

image

Tyvärr finns inte den härliga, ceriserosa i det garnet, så det fick bli blått istället!;)

Kommentera

