Gör om gör rätt…;)

Gokväll!

I dag har jag varit till stan en sväng, passade på att hämta min stickpåse med mössan i!

Jag har funderat lite på mönstret och inte riktigt kommit överens med det, tyckte mössan blev lite för ”hård/sträv” i strukturen.

Så nu har jag repat upp och börjat om, hittade ett annat mönster och la till en tråd av Alpaca Silk…

image

Färgen på denna mössa kommer gå åt det blålila hållet nu när jag lägger till det andra garnet, jag kallar färgen för Lavendelblå, bara det är blått i så blir ju jag nöjd!;)))

image

Denna mössa blir helt rak och slät, kanten blir lite upprullad och man maskar av längst upp allteftersom.
Jag stickar den på st nr 5.

Kommentera

