Teknikens under och nytt garn…

I dag var jag till stan, bla på en introduktion för en ny insulinpump.
Hur häftigt som helst, vilka framsteg dom gör!

Vi var två stycken som hade genomgång med vår diabetessköterska…

image

Så här ser min nuvarande insulinpump ut…

image

Jag har en infart som sitter fast på magen, och en tunn slang som är kopplad på pumpen.

Så här ser den nya insulinpumpen ut…

image

Det är den vita mojängen till vänster på bilden som är själva pumpen, den sätter man fast på huden när man har fyllt den med insulin.

Och fjärrkontrollen som styr och lagrar information är den rosa till höger på bilden.

Nu ska jag testa den några dagar, har den påkopplad på kroppen med koksaltslösning istället för insulin.

Om jag trivs med den ska vi starta upp den på riktigt nästa vecka!

Håll tummarna att det går vägen!:)

Jag var in till min LYS, fick med mig lite nytt garn och mönster, ska virka några visningsex till butiken…

image

Ska bli så spännande att se hur dessa godbitar är!

Återkommer med mer info och bilder när jag har startat upp det hela…;)

2 comments on “Teknikens under och nytt garn…

  1. Mellvi skriver:

    Lycka till med nya pumpen 👏kram

Kommentera

