Halsduk i fiskbensmönster…

Ni vet ju hur jag är med det där med att mixa och matcha…;)

Kommer ni ihåg min keps som jag stickade före jul?

image

Självklart ska jag ju ha något i halsen som matchar och denna gång blir det en enkel halsduk!
För att göra den lite roligare stickar jag den i fiskbensmönster…

image

Jag började på den förra veckan och detta är en perfekt stickning att ta fram när man inte vill koncentrera sig för mycket!

Närbild…

image

Själva sticksättet är himla odrygt, jag hoppas verkligen att garnet räcker, har bara tre nystan, köpte det som fanns kvar i färg och färgbad hos min LYS.

Som tur är vill jag ju inte ha för stort och bylsigt runt halsen, så det borde bli bra ändå!:)

Kommentera

