Seg helg och fina ”unna mig” saker..

Gokväll!

I helgen har det inte blivit många knop, har haft fullt upp att återhämta mig från fredagens elände.

Har legat framför tv:n, kollat skidor men inget handarbete, varken stickat el virkat, hjärnan har inte orkat…:(
Började flera gånger men slutade ganska snart, fick inse till slut att det var lika bra att låta bli.

Innan helgen blev jag klar med handledsvärmarna, så idag skickades dom på Posten till sin ägarinna, hoppas dom passar damen i fråga…

image

Tyvärr är färgen inte alls till sin rätt på denna bild, mycket ljusare i verkligheten!

Jag var i Stockholm med en vännina förra veckan, vi åkte upp över dagen och jag shoppade loss, har haft många beställningar, så nu blev det ”lyxshopping” bara till mig, härligt när man kan unna sig saker som gör en glad!❤

Vet att man inte kan köpa lycka, men ibland är det snudd på…;)

Tyckte vi behövde en välsingnelse i vårt hus…

image

Grönt är skönt…

image

Loppisfynd, elefanter och färg kan aldrig bli fel…;)

image

Har fixat lite här hemma idag, tyckte det var dags att plocka ur påsen med mina inköp, den har stått där i ett hörn och sett lite moloken ut, hm…det blev bara lite pynt och inget garn denna gång, hör och häpna!

Nästa gång jag åker uppåt ska det absolut bli en tripp till Söder och
”Litet nystan”!:)

Får se om jag orkar ta tag i denna här nu ikväll…

image

När jag hade virkat klart oket insåg jag att på tredje mönsteromgången hade jag virkat ett varv för mycket, så i dag har jag repat och repat mellan varven!:(

Bara att göra om och göra rätt, tyvärr ”fastnar” garnet i sig själv, beror säkert på att jag virkar, vilket gör att det ”görar” ihop sig!
Så nu när jag repar upp det får jag sitta med en nål och peta isär garnet mest hela tiden…ghaaaa, vad trist!:(((

Det känns typ som om jag bara vill slänga ”skiten” i ett hörn och börja om, ser ut att bli ett av mina projekt det går troll i!
Och snart blir det varmare och då behövs det INTE en kofta i ull, så detta projekt kanske hamnar i skåpet i väntan på nästa höst…el vad tror ni?;)

4 comments on “Seg helg och fina ”unna mig” saker..

  1. Laila skriver:

    Nysta iaf upp garnet innan projektet hamnar i skamvrån, annars kommer du bli galen på dig själv nästa gång du tar fram det…

  2. Laila skriver:

    Har slutat repa upp högar och istället börjat med repa upp lite, nysta upp osv. Tycker det blir mindre trassel då framförallt med ”ulliga” garner.

Kommentera

