Fiskbensmönster…

I går kväll fixade jag till en mössa som jag inte riktigt var överens med…

image

Jag stickade på ca 8 cm resår som ska vikas upp till kant, såg ut som en kondom istället för en mössa på skallen, så något var det tvunget att göra;)

Som tur var hade jag ett av vardera nystan i garnskåpet och det gick ju inte åt så mycket till kanten, så då kändes det ju självklart att göra något med resten…

image

Det får bli en halskrage i fiskbensmönster, supersnyggt och enkelt att göra!

Det kanske inte är det optimala mönstret att sticka med två trådar, men jag får stå ut med att hålla koll och ibland sticka baklänges…;)

2 comments on “Fiskbensmönster…

  1. Laila skriver:

    Fiskbensmönster är så läckert till halsdukar/kragar 🙂

Kommentera

