Fjärde advent…

Nu är det bara två dagar kvar till julafton, i år ska vi vara borta både kvällen innan och på julafton.
Så att julstäda och planera mat behövs inte…;)

Fast lite mat ska jag allt göra, Jansson och köttbullar ska med till svärmor och svärfar och en god julsallad och bröd ska med till mamma och Björn.

Eftersom jag äter min diet och är strikt med den så fixar jag det som behöver göras annorlunda.

I dag har jag gjort köttbullar…

image

Först brynte jag purjolöken och sedan blandade jag ihop nötfärs, laktosfri grädde, kryddnejlika, muskot, vitpeppar, salt och svartpeppar.

Och den som rullar och steker köttbullarna ska självklart provsmaka…

image

Mums, vad gott det var!:)

Jansson och skinkkokning får det bli i morgon!:)

Nu har jag lagt mig på värmedynan och ska fortsätta med pappas julklapp…

image

Och lyssna på denna här…

image

Är ni klara inför julen, el är ni lika sent ute som jag med julklappstillverkningen?
Förstår inte varför man inte kan planera lite bättre…att man aldrig lär sig???

2 comments on “Fjärde advent…

  1. Tomtan skriver:

    Väntar på att gubben och grabben ska vakna sen blir det avfärd till Härliga Härjedalen!!! GOD JUL!

Kommentera

