Tomteverksta’n…;)

Gokväll!

Känner mig lite som om jag vore med i Tomteverkstan i Disneys jul…i helgen har jag pysslat med julklappar mest hela tiden…;)

I natt blev det vantar och i dag blev jag klar med kepsen…

image

Garnet räckte precis, så ett nystan gick det åt till den, en himla billig keps i lyxgarn!
Jag har stickat kepsen i Kid Classic från Rowan.

Sen har jag börjat på nästa…

image

Detta ska bli en slipover till min pappa, han har önskat sig en vinröd sådan, så så får det bli!
Jag stickar slätstickningen på maskin, sedan blir resår och ovandelen på fram och bakstycke stickat för hand, har tänkt att det kan bli snyggt med mosstickning upptill.

image

Färgen får mest rättvisa på den nedersta bilden!
Jag stickar den i Cotton Merino från Drops och grundmönstret är ett lastgammalt mönster från Drops.
Ska bli spännande att se hur detta projekt slutar…;)

Hoppas ni har haft en trevlig 3:e advent, min dag har varit perfekt, skidor på tv, god mat och fika och stickning mellan varven, kan det bli bättre???:)

Kommentera

