Kepsen klar och en grå Nobeldag…

Godmorgon!

Ännu en grå, trist och regnig dag…
Fy tusan vad jag är trött på detta väder, var tusan är snön????

Inte blir man vidare pigg och glad av detta och vovvarna blir ju så himla skitiga och jag själv ser ut som om jag har rullat runt på en leråker när vi har varit på promenad!:(

I går kväll blev jag klar med min stickade keps!:)
Den blev jättebra trots fel garn, jag ökade maskorna på själva mössdelen ett par gånger, för att få till den rätta ”pösiga” stilen på den.

Här kommer det nga selfies…;))

image

Från sidan och framifrån…

image

Snabbstickad var den också, garnet byggde bra på höjden, så jag tror nog att det blir att sticka en sån här till julklapp till en viss dam…;)

Så nu är det tråkgörat kvar att göra, fast med detta väder behöver jag ju inte ha bråttom, för ullmössor behövs ju tyvärr inte!

I dag blir det att fortsätta med vovvarna och ikväll blir det Nobelmiddag på tv:n, åh, vad kul det ska bli att se alla fina kläder!
Jag brukar säga att Nobeldagen är min dag, för i dag har jag namnsdag!;)

5 comments on “Kepsen klar och en grå Nobeldag…

  1. Rakel skriver:

    Grattis på namnsdagen och till den fina kepsen. Ha en bra dag!

  2. Mellvi skriver:

    Grattis på Malin dagen😊vad fin kepsen blev!

  3. Tomtan skriver:

    Snygg! Vill åxå ha snö!!!! och storm!!!! och minusgrader!!!! NU!!!!

Kommentera

