Sjal i tweedgarn…

Godmorgon!

Kommer ni ihåg att jag skulle sticka mig en halskrage i Tweed från Sandnes?
Dock fanns inte rätt färg hemma, så jag valde en annan och tänkte att det skulle duga…ha, ha, pyttsan, vilken tok jag är!!!

Jag har gjort det förr och lär göra det igen, tänk att man aldrig lär sig???!!!

Men häromdagen fick jag med mig ett mörkblått nystan hem, äntligen hade min LYS fått hem det…

image

Här är det båda på samma bild, så nöjd med den nya färgen!:)

Det blir ingen halskrage, utan det blir en smalare sjal stickad rätstickning.
Ska försöka göra den lite roligare med en annorlunda kant…

image

Vi får se hur det blir…;)

Jag stickar den på tunnare stickor än det ska vara, vill ha en tätare struktur på den.

Ett helt underbart garn att sticka med, lätt och resonligt, toppen!:)

Ha en riktigt trevlig 2:a advent!❤

One comment on “Sjal i tweedgarn…

  1. Tomtan skriver:

    Ska bli kul att se hur den blir!

Kommentera

