Blir det bra el inte…

Gokväll!

Jag har ju kommit igång med själva mönsterstickningen på min top i Cotton Merino…

image

Fick låna denna här av I-L…

image

Vilken fiffig liten sak, inget trassel med trådar över huvudtaget!:)

Tyvärr tycker jag inte att mönstret blir något bra, garnet bygger inte ihop mönstret, utan det blir glest och håligt…:(

Jag ska göra ett test med en tunnare sticka, blir det inte bättre, så får nog detta projekt gå till graven!:((

3 comments on “Blir det bra el inte…

  1. Laila skriver:

    Har du gjort en provlapp med mönsterstickningen? Isf tvätta den och se om det fyller ut bättre då. Ullgarn gör ofta det, men hur det här blandgarnet gör har jag ingen aning om. Om du gillar mönstret så kam det kanske vara värt besväret att testa, även om det innebär att göra en provbit i efterhand…
    Tveksamt om en tunnare sticka avhjälper problemet. Iaf utan att skapa nya

    Lycka till!

  2. Tomtan skriver:

    Lät som ett bra tips!

Kommentera

