Nattjobb…

Goddagens!

Här har det varit många tråkiga nätter, sömnen vill inte infinna sig, oro och värk.

Då är det bra med cd-bok och nattarbete…;)

image

Att virka vantar av restgarner och udda nystan!

Ett nystan av vardera garn har gått åt, jag har virkat med två trådar, dessa är gjorda i Fabel och Kid Silk från Drops…

image

Till dessa vantar har jag använt Sisu och Kitten Mohair från Sandnes…

image

Och till dessa använder jag Air från Drops…

image

Jag hoppas att det ska räcka med detta nystan till dessa vantar. Men om det inte gör det så har jag kvar garn från min axelvärmare som jag stickade i just detta garn fast andra färger.

Jag har inte virkat full längd på den första vanten, räcker inte garnet är det bara att fortsätta virka med någon av de andra färgerna.
Kan nog bli snyggt det med!

Som ni ser har jag inte virkat tummarna på dom andra två paren, men det kommer, det kommer, ett snabbt jobb bara viljan finns…;)

Kommentera

