Den grå axelvärmaren…

I går blev jag klar med axelvärmaren i Cotton Merino.

Den har hållit mig sällskap i några dagar, både i bilen och hemma…

image

Var tvungen att testa innan  det var dags för tråkjobbet…

image

Den passade perfekt!:)

Fäste trådar och sydde i knapparna, fyra stycken blev det…

image

På plats…

image

Sen var det dags för blockning…

image

Voil’a…

image

Jag har låtit ökningsmaskorna bli som ett hålmönster

image

Närbild…

image

Det har gått åt 2 nystan av Cotton Merino och jag har stickat med st nr 4,5.

2 comments on “Den grå axelvärmaren…

  1. Tomtan skriver:

    Snygg! Håller på med mössor till Hjälpstickan och ett par sockar (eller två) och nålbindning…. Vill sticka ett par Selbuvotter och måste ta tag i krokandet, för det har jag glömt bort….. Så mycket att göra och så lite tid 😀

Kommentera

