Min lördag…

Gokväll!

Min dag har varit varierande, fylld med både nytta och nöje!:)

Fortsatte där jag slutade i går, nytta och nöje…

image

Snyggade till dom sista av Lavendelplantorna, äntligen ser man rabatten och inte bara en stor hög med Lavendel…

image

Sen fortsatte jag med pallkragarna,  rensade bort allt ogräs, för det var det enda som ville växa här i sommar!

Helt otroligt att inget av det jag sådde i år ville komma upp, fattar nada, ingenting…har aldrig varit med om något liknande, helt j-k-a otroligt!!!

Tre gånger sådde jag och inget ville som jag ville…:(

image

Vila och nöje behövs verkligen efter trädgårdsfix, cd-bok och virkningen höll mig sällskap…

image

Sen blev det nytta igen…

image

Bosse behöver motioneras, denna varma sommar har inneburit kortare och mindre promenader och det ihop med hans kastrering i våras har gjort att hans fina midja är ett minne blott…

Så nu får det bli motion för den lille nu när det är svalare kvällar och mornar!

Och med min nya fina cykel går det ju som en dans, jag är helt fascinerad av dessa växlar, går ju hur bra som helst att cykla, behöver ju inte ta i för fem öre, jippie, vad glad jag är för min finfina cykel…

image

Tror nog matte också behöver motioneras av de runda kinderna att döma…;)))

3 comments on “Min lördag…

  1. Tomtan skriver:

    Vet inte om du bor på nått myggigt ställe….. Men jag har hört att lavendel håller myggorna borta. KAn det vara så????? Skulle köpa till Uggen med det var slut sen länge när det var dags att plantera på 850 möh 😀

Kommentera

