Olika nyanser av blått…

Godmorgon!

Nu har jag ju kommit igång med min kortärmade kofta!:)

Den kommer alltså bli smalrandig, stickar 2 varv rätstickning med det mörkblå sen 2 varv slätstickning med den ljusare blå…

image

Jag har lagt till ytterligare en nyans ljusare blå, så nu blir det fyra ljusare nyanser…

image

Ev att jag kommer att byta ut den översta mot en mer isblå nyans, denna går mer åt ljus petrol/blågrön.

Jag ska sticka 12 cm av vardera färg. Sen blir väl den virkade kanten runt om mörkblå och mörkblåa knappar.

Jag ska kolla in den isblå nästa gång jag tittar in på Trend tyg och garn!

Kommentera

