Trädgårdsfix…

Godmorgon!

I dag har vi varit uppe lååångt före tuppen, B & B slog upp sina blå vid halv sex, sen har det varit full rulle sedan dess…hm, hm ingen höjdare precis…
Det här med att ha hund är ungefär som att ha småbarn, full rulle el inte alls!;)

Men vi har ju i allafall tur med vädret, en stor sol, så efter frukost och morgonpromenaden har vi piggnat till!

I går pysslade jag lite i trädgården, nu var det dags att klippa ur och stamma upp min Citronplanta.
Den har fått växa till sig några år, rätt höjd och en rak och fin ”stam”…

image

Jag toppade den för att den ska grena sig. Nu ska det bli spännande att se om den gör som jag vill!;)

Jag planterade det sista i nya rabatten, hade några frösådda plantor i krukor som passade perfekt, bla Kaukasisk Förgätmigej och Daggkåpa.

Köpte två nya Pioner häromdagen,  halva priset på Blomsterlandet, dessa planterade jag i veckan som varit.

Längtar redan tills nästa år, ska bli så spännande att se hur det kommer att bli när den har något år på nacken, den nya rabatten…

image

Jag fick även så om allt som jag sådde för några veckor sedan, inte ett enda litet frö hade grott…

image

Det enda som har växt är Purjolöken, men den var ju försådd…

image

Jordgubbsplantorna trivs bra i sina zinkhinkar, första jordgubben hade mognat i helgen, tyvärr hann skatorna före mig…surt sa räven!:(

image

I dag får jag nog försöka hålla mig ifrån stickningen, är eländig i axlar och nacke, det har blivit alldeles för mycket av det goda i helgen!

Fast jag vill ju så gärna bli klar med den grå toppen…;)

2 comments on “Trädgårdsfix…

  1. fia skriver:

    Vad flitig du är! Gott att få äta egenskörd.ha en solig dag.här är det kallt å grått kram fia

Kommentera

