Trädgårdsfix…

Hej!

I dag har svärfar och jag fixat i vår trädgård, min käre sambo hatar trädgårdsarbete, så då får jag hjälp av snälle svärfar i stället!

Sambon jobbar fm i dag, så då passade det ju perfekt att svärfar kom hit, när katten är borta dansar råttorna på bordet…;)

Vad vi har gjort?

image

Vi har förlängt häcken, minskat grindöppningen och ökat på rabatten…

image

Här ska jag plantera några rosor som behöver flyttas, Pioner och Isop.

Jag har så mycket frösådda plantor och växter som har spritt ut sig, så jag blir helt rådvill!

Och är man en sån som INTE har hjärta att slänga frösådda plantor blir det lite problem i slutänden…;))

Nu ska jag vila efter maten, sen blir det en tur till stan med sambon, ska bla köpa lite mer sättpotatis!:)

En kommentar på “Trädgårdsfix…

  1. Tomtan skriver:

    Har inga fingrar alls när de kommer till plantering 😀 Tur att du har en svärfar du kan ropa på!

Lämna en kommentar