Att sticka mössa på strumpstickor…

Gokväll!

Jag fick tipset tidigt i våras att sticka mössor på strumpstickor i stället för på kort rundsticka.

Jag stickade så många mössor så det var säkert en bidragande orsak till min värk i nacke och axlar…spände mig så in i norden när jag stickade med 40 cm rundstickorna!:(

Nu blev jag helt plötsligt himla sugen på att sticka en mössa, så nu har jag alltså börjat på den…

Jag la upp maskorna och stickade det första varvet på vanliga stickor…

image

Sen flyttade jag över till strumpstickorna, tyckte att jag fick till kanten på ett snyggare sätt när jag gjorde så!

Garnet jag använder är Gradient från Schoppel och mönstret är från Järbo…

image

Ett himla vackert garn, el hur?

image

Jag har sett detta garn uppstickad som en tröja och just denna färgblandning var så himla snygg…:)

image

Det ska bli en enkel ribbstickad mössa med en pompom tofs!

2 comments on “Att sticka mössa på strumpstickor…

  1. brith widerström skriver:

    Ser att du har dom fina strumpstickorna… Visst är dom härliga att sticka med?

Kommentera

