Ute i trädgården…

Idag har jag inte rört något av mina handarbeten, det har varit ute och trädgård för hela slanten, så himla härligt väder, vill inte gå in, vill bara njuta och suga på karamellen så länge det går…;)

Jag har snyggat till ute i rabatten på baksidan, titta vad som har dykt upp…

Vi börjar med Herrgårdspionen, en fin Närking som har funnits i Närke i många många år, en riktig raritet. Denna kommer ursprungligen från Edsberg, Anderstorp, där min mormor och morfar bodde och min mamma är född. Så denna fina pion har många år på nacken.

Många kallar den för Dillpion, men det är det inte, den här är en alldeles egen fin variant av Pion. Kolla in de färska, spröda skotten som har tittat upp ur jorden, snart är det dags för blomningen, denna Pion blommar först av alla mina Pioner!

Sen kommer en annan fin lite blomma, också den ett arv från min mormor…

Även den lilla Julrosen fick plats på ett hörn…;)

Sist men inte minst kommer det en liten Bollviva, den sådde jag av ett frö, den skulle bli vit, men den blev lila…naturens under!;)

 

 

Lämna en kommentar